B-Pojat / M2Julkaistu: 04.02.2024 10.52

B-poikien Pohjoisen reissulta kakkossija A-poolista!

3.2.2024 B-pojilla oli A-pooliturnaus Oulunsalossa Vasaman vieraana. Mukana olivat myös PuMa ja JyLe. Normaalin reissuturnauksen kuvio, missä mennään edellisenä iltana ajoissa paikalle, ei ollut tällä kertaa mahdollista junalakon takia ja niinpä oli pakko soveltaa ja sopeuttaa ja matkustaa pelipaikalle vasta lauantaina kun junat taas kulkivat. Onneksi turnausjärjestäjä oli ymmärtäväinen ja peliaikataulua siirrettiin muutama tunti eteenpäin, jotta kaikki ehtivät paikalle.

Tästä seurasi eräänlainen ihmiskoe, missä joukko teinipoikia piti kiskoa viikonloppuna sängystä ylös ennen kuutta, pistää junaan n klo 7 Tampereelta, matkustaa vajaat 5h Ouluun, pelata kolme tiukkaa ja tärkeää peliä siten, että viimeinen peli alkoi vasta klo 19.50 maissa. Miten onnistuu tankkaus, miten pysyy väsy loitolla koko pitkä päivän, miten kestää kännykän akku?

Joukkueenjohtaja Juhan ohjaamina kaikki kuitenkin meni loistavasti ja pojat pääsivät pelipaikalle. Päivän ensimmäinen peli klo 14.30 PuMaa vastaan oli tietysti jännittävä. LPK:n poikien ensimmäinen peli on joka kerta enemmän tai vähemmän vaikea yhteisten reenien puuttumisen takia, joten pelonsekaisin odotuksin (kotikatsomossa) sai seurata miten menee. Ensimmäinen erä LPK:lle, mutta toinen PuMalle. Niinkuin niin monta kertaa ennenkin, niin taas kävin näin, että ratkaisu haettiin kolmannen erän kautta. Alku ei näyttänyt hyvältä, mutta lopulta kuitenkin LPK vei kolmannen erän 15-11 ja siitä siis mukava avausvoitto!

Avausvoiton jälkeen oli helpompi lähteä vähemmin painein kohti toista peliä JyLeä vastaan. Tästä pelistä tulikin lähes "teurastus" ja Jyle oli yllättävän pehmeä saaden vain 12 ja 11 pistettä erissä.

Viimeistään tässä kohtaa alkoi spekulointi välieräjoukkueista. Muut kärkipoolit olivat jo pelinsä pelanneet, A-poolin ykkönen ja kakkonen saavat välierään hieman helpompia vastuksia, kun taas JyLe, joka tässä kohtaa oli jo varmistanut poolin viimeisen sijan saavat omaan välieräänsä B-poolin voittajan Vaasan Kiiston. Eikä B-poolin kakkonen PuWokaan tule vastaan.

Eli ilman isompia paineita isäntäjoukkuetta vastaan. Voittoa kyllä haettiin siitäkin, koska toki paperilla voittaja olisi saanut vielä inasen helpomman välierän. Ja tietysti OsVa olisi mukava voittaa, kun on ennenkin voitettu. Kotikatsomosta näytti siltä, että OsValla nyt vaan kulki niin hyvin ja LPK:n peli oli jotenkin väkinäistä. OsVa puolusti hyvätkin hyökkäykset takaisin peliin ja loistavan passarinsa Eelin rakentaessa huonommistakin nostoista hyökkäyspaikkoja laitoihin, niin pikkuhiljaa OsVa meni menojaan ja poolin ykköseksi.

Klo 20.30 peli oli ohi, pojat suihkuun, hotellille Oulun keskustaan, iltapalaa naamaan ja nukkumaan ja vasta aamulla ennen 12:a lähtevällä junalla takaisin kohti Etelä-Suomea!

Kotikatsomosta raportoiden Lasse Lahtinen